Podpora

Otázky a odpovědi (FAQ)

Než budete kontaktovat naši technickou podporu, zkuste se prosím podívat, zda nenaleznete odpověď na Váš dotaz nebo problém zde:

Nedaří se mi vůbec se k internetu připojit

Dříve než budete kontaktovat technickou podporu, tak proveďte restart Vašeho bezdrátového přijímače, tj. odpojte a připojte jeho napájení. Tímto způsobem se vyřeší 90% problémů s nedostupností internetu. Pokud není restart potřeba více jak 1x za měsíc, pak se nejedná o závadu, ale o běžnou inicializaci přijímacího zařízení.

Moje rychlost připojení je trvale nižší než udávaná

Při vyšších rychlostech připojení nad 50 Mb/s je důležité mít dostatečně dimenzovanou celou trasu - dostatečně výkonný počítač a vhodné domácí wifi připojení, pokud je používáte. Většinu dat (obrázků, animací) zpracovává až Váš počítač a v případě nedostatečného výkonu pak významně práci na internetu zpomalí - jako minimální konfiguraci doporučujeme i3 s 8 GB RAM a SSD diskem. Pokud používáte domácí wifi připojení, pak musi být minimálně v režimu N (2.4 GHz) nebo lépe AC (5 GHz). Dále doporučujeme nainstalovat poslední verzi webového prohlížeče.

Internetový měřič rychlosti linky mi ukazuje nižší hodnotu než uváděnou

Internetové měřiče rychlosti mají velmi rozdílnou kvalitu, měří různou metodikou, bývají často zavaleny požadavky a podávají pak zkreslené výsledky. Pro objektivní změření rychlosti Vaší linky používejte měřič rychlosti NetTest, který jediný je certifikovaný ČTÚ. Měření provádějte na počítači připojeném přes kabel, přímo na naší internetové přípojce (nikoliv přes domácí wifi nebo přes mobil).

Jaký typ antiviru a antispywaru doporučujete?

Z dlouhodobých zkušeností doporučujeme jako antivir ESET NOD32 Antivirus - je velmi efektivní při vyhledávání a zneškodňování virů a spyware a má velmi nízké nároky na výkon počítače, viz např. tento článek. Jednoměsíční zkušební verzi můžete zdarma stáhnout zde, plnou licenci můžete u nás výhodně zakoupit. Jako doplňkový antispyware doporučujeme Spybot, který si můžete bezplatně stáhnout zde.

Můžu použít vlastní router nebo bezdrátový přijímač?

Ne, v zájmu stability a jednotné správy sítě, jsou jako koncové prvky instalována pouze naše zařízení, která jsou dlouhodobě otestovaná a vyhovují našim požadavkům na kvalitu. Pouze tak můžeme garantovat vysokou kvalitu našeho připojení. Námi dodavaná a instalovaná zařízení jsou zapůjčována všem uživatelům zdarma.

Nabízíte i možnost vlastní pevné veřejné IP adresy?

Ano, vlastní pevnou veřejnou IP adresu lze objednat za poplatek 100 Kč/měs bez DPH. Pro většinu aplikací však postačuje individuální namapování portů, které do 5 ks nabízíme zdarma. Adresa pro mapované porty je map.adc.cz:[cislo_prideleneho_portu], případně pro zařízení používající pouze číselný zápis 194.108.5.50:[cislo_prideleneho_portu].

Jak nastavit mého e-mailového klienta?

Naše síť obsahuje vlastní mailserver, přes který odesíláte své e-maily a na kterém můžete mít uložené i své e-mailové účty. Přistupovat k účtům uloženým na našem mailserveru můžete protokoly POP3, IMAP, Exchange, ActiveSync a WebMail (šifrovaně SSL). Jako server odchozí pošty (SMTP server) je třeba vždy nastavit adresu mail.adc.cz (server NEvyžaduje ověření) - komunikace na jiné SMTP servery z naší sítě je z důvodu bezpečnosti blokována (toto omezení neplatí pro uživatele s vlastní veřejnou IP adresou).

Blokujete na síti nějaké služby anebo porty?

Ne, na naší síti neblokujeme žádné služby ani porty - kromě SMTP/S (25, 465), jako ochranu proti spammerům, viz nastavení e-mailového klienta výše.

Je možné změnit stávající tarif připojení?

Změna tarifu na vyšší je možná kdykoliv a zdarma. Změna na nižší tarif může být zpoplatněna částkou 500 Kč bez DPH.

Technická podpora

Dříve, než budete kontaktovat naši technickou podporu, tak si zkontrolujte kabeláž a napájení Vašeho internetového routeru/antény a proveďte jejich restart, tj. odpojte a připojte jejich napájecí zdroj. Totéž proveďte i s domácím wifi routerem, pokud jej používáte. V případě, že restart wifi routeru nepomůže, tak zkuste připojit počítač kabelem přímo za naši internetovou přípojku.

Případné měření rychlosti provádějte výhradně počítačem připojeným kabelem přímo na naši internetovou přípojku a na certifikovaném měřiči rychlosti zde. Výsledky měření přes wifi nebo mobily jsou zkreslené a jako reklamace neuznatelné.

Pokud problém s připojením trvá nebo máte jakýkoliv jiný technický problém, dotaz nebo požadavek k našemu internetovému připojení, tak nás můžete kontaktovat:  

Dokumenty

Uvedené služby nabízíme v souladu se Zákonem o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb. a souvisejícími právními úpravami v platném znění a v rozsahu Osvědčení č. 2706 Českého telekomunikačního úřadu č. j. 45 870/2009-631.

Naše společnost je registrována u Úřadu pro ochranu osobních údajů pod reg. č. 00034890.

Níže uvádíme dokumenty, se kterými Vám doporučujeme se seznámit před objednáním našich služeb:

Máte dotaz?

  • 220 990 770

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.